Teflon Frequently Asked Questions
1. Welke rubbers moet je vervangen om je auto
weer als nieuw aan te voelen?
A. Grootste effect geeft de draagarmrubber. Je hebt daarbij
verschillende mogelijkheden:
- Je koopt originele Nieuwe rubbers van een standaard E30
of van een M3 (die zijn excentrisch)
- Je kiest voor Powerflex Rubbers, deze zijn iets stijver
dan de standaard rubbers en hebbne en grappig kleurtje
(paars)
- Je kiest voor Teflon op maat gemaakte Bussen deze zijn
het meest stijf en gaan het langste mee.
2. Hoeveel werk is het om draagarmrubbers te
vervangen?
A. Met de auto op de brug is het een kwestie van:
- Twee grote bouten losdraaien
- Rubber uit het huis persen (kan ook in de bankschroef
of met ijzerzaag eruit zaken of meenemen naar Alex
Janssen))
- Teflon rubber er in
- Terugschroeven op de originele plek
Totaal nodig ongeveer 1 uur.
3. Hoe vervang je de Motorsteun rubbers door Teflon
Bussen?
A. Het makkelijkste gaat het met de auto op de brug. (15
minuten per kant)
- Ondersteun de motor met een losse hydraulische
krik
- draai de motorsteunbouten los (Dop sleutel 17)
- Verwijder het oude rubber.
- Plaats de Teflon bus en zet de steun vast met de lange
bout en moer.
4. Waar vind ik meer informatie over Teflon voor
race/rally en straat gebruik ?
A. D 8200rpm.com site heeft alle informatie over
rijeigenschappen etc.
http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&t=7824&a=1
5. Hoeveel lager komt het blok te liggen met de
teflon motorsteun bussen?
A. Hang af van de toepassing. (race, drift, rally of straat
gebruik)
- Race - liefst zo laag mogelijk
zwaartepunt, dus 1,5 cm korter dan standaard rubbers
- Driften - liever iets meer
bodemruimte, dus de hoogte van een standaard rubber
aanhouden
- Straat - Gelijke hoogte als standaard
rubber. (zeker bij verlaging vanaf 40 mm voor )
- Rally - Kan iets hoger dan standaard
rubber, maar let op ondertuur.
Alex janssen maakt de bussen indien gewenst op elke maat
zonder meerprijs!
|